Utsikter för idag

Efter en varm, men hyggligt sovandes natt är det dags för nya utmaningar. Uret är 06.20 och jag ska gå ut en runda innan det är dags för dusch och frukost. Gary kör mig till biluthyraren 08.40 och sedan hoppas jag få återkomma med fina bilder framåt kvällen.

Landskapet i Osoyoos och dess omgivningar lär påminna om Arizonas och där är det spännande. Klippblock och kaktusar om vartannat. Det är många år sedan jag åkte bil genom delar av Arizona, men jag minns att jag väntade på att Björnligan i Kalle Anka skulle dyka upp vid vägkanten. Det såg precis ut som i Kalle Anka-tidningarna. En kaktuspinne och en krok på varje sida.

Bilderna nedan är jag inte mamma till – jag fick dem för många av sedan av en dåvarande arbetskamrat. Jag hade ingen vettig kamera när jag var i Arizona.

Kommentera

