En dag utan smink och med hatt

37 grader. Det var vad som stod på termometern i bilen på väg hem från Osoyoos. Det är hett det, men jag klagar inte – det är ett konstaterande. En hatt köpte jag mig där nere i öknen. Jag hade keps med mig, men hatt är snyggare och när jag hittade en jag ville ha slog jag till. Alla går med något på huvudet här. När solen gassar från klarblå himmel är det nödvändigt.

Vad annars finns att berätta om dagen? Jag hämtade ut bilen vid 9-tiden och drog direkt söderut. Ankommen till Osoyoos gick jag en sväng och parkerade mig sedan i skuggan på gräsmattan vid stranden. Dopp i sjön blev det och sedan besöktes ett antal affärer för att hitta rätt hatt. Till lunch fick jag en väldigt god varm quinoasallad med fetaost toppad med stekta jätteräkor på Watermark Beach Resort Hotel och sedan styrde jag kosan norrut igen.

Jag stannade på ett ställe för bildtagning och hemma i West Kelowna igen körde jag direkt till Two Eagles (golfklubben) för att kolla hur läget är för tee time i morgon vid typ halv sju – inte 18.30 utan 06.30. Alla tider var fullbokade till kl 8 (första tee time är kl 06.00), men de sa att jag kan komma ändå för det är kanske någon som hoppar av från de tidiga tiderna. Vi får se vilket jag gör, men att gå ut efter kl 9 är inte aktuellt med tanke på värmen. Resten av min tid här är prognosen lite mindre varmt så kanske hoppar jag över golfen helt i morgon. Eller så tar jag mig en titt på Shannon Lake.

Klubborna som Two Eagles hyr ut är förresten av samma märke och modell som jag hade på University Golf Course i Vancouver. Det är bra det! Så får jag testa lite till – jag är sugen på att byta ut min drive.

Efter Two Eagles körde jag till ett par ställen till för att kolla läget och nu är jag hemma igen och ska äta och kolla på demokraternas konvent där Chelsea Clinton ska hålla låda. När det sedan lugnat ner sig i trafiken har jag som mål att ge mig ut igen och köra runt och lära mig hitta. Jag har kört med GPS idag, men jag tillhör dem som inte tycker att det är någon sport att ha GPS och jag vill hitta utan en sådan. Det mesta talar för att jag förlänger bilhyran – jag avgör det innan jag sluter mina ögon ikväll.

Kommentera

