Kom hem med 34 poäng

Ingen sänkning av mitt hcp idag, men på nytt hcp fick jag ihop 34 poäng. Något struket, något par och en birdie minsann. Ett par 3-hål över vatten, landade rakt på green och sedan en långputt i hål. Tjohej!

Jepparna jag spelade med var en katastrof. En pappa med sin 16-årige son. De hade inte mycket aning om något. Hemskt. Bara en sådan sak som när, var och hur man passar flaggan. Sonen var loj, drog benen efter sig när han inte satt i bilen, hade huvudet under armen och ingen koll på när det var hans tur, men jag dirigerade trafiken – go to your ball, it is your turn, lift the flag, flag must be out as we are on green, stand on the other side that the shadow will not disturb, meanwhile you prepare for your stroke, you know that you cannot touch the sand in the bunker? – så höll jag på.

Jag klagade i shopen när jag lämnade tillbaka klubborna, de kollade i bokningen och konstaterade att det var ”a junior”. Well, sa jag, men hans pappa borde haft mer koll, jag fick se till att det hände något och att vi kom framåt. Shopen menade då att pappan kanske inte heller visste. Men för bövelen, släpp inte in dem på banan då. Pappan spelade med sin farfar/morfars gamla klubbor och hur det är med gammalt material vet vi ju. Det spreds en väldig massa bollar kan jag säga. Så med det sällskapet som störningsmoment får jag anse att 34 poäng är ok.

När jag skriver dessa rader väntar jag på att maten ska svalna – laxburgare inhandlad över disk och frästa grönsaker idag också. Och sedan ska jag på bio. Bad Moms. Börjar kl 19.25.

Mellan golfbana och matlagning hann jag med en dopp i sjön också – det stod 31 grader på termometern i bilen när jag körde från golfbanan. Jag valde Pebble Beach – pebble betyder grus/kiselsten och det är ett högst lämpligt namn på det stället. Jag har babyfötter och fick gå med gympaskor ner till vattnet och sedan staplade jag ut som en 90-åring, svårt kvidande på grund av underlaget. Badskor är ett måste för mig på sådana ställen. Utan och det blir plågsamt.

Det har varit en del diskussioner om Pebble Beach. De som bor bredvid har velat stänga den. Det kan jag förstå för de har badgäster alldeles inpå sig och när jag var där kom även glassbilen och vad som kan hända med dem som kör dessa oljudsbilar vet vi som bor i Malmö … Byggkillen Percy Nilsson lär ha skurit sönder däcken på en glassbil för att han inte stod ut med oväsendet. Jag kunde räkna till fem garageportar på huset på ena sidan om stranden. De hade brygga utanför också och den såg ut som hemma hos Parneviks. En hög med jetskis och en båt.

Nu ska jag äta!

Kommentera

