39 poäng i 32 grader

Så har jag premiärspelat på Two Eagles och det blir fler rundor där! Fantastisk bana, jag har aldrig spelat någon vackrare och bättre underhållen. Jag har heller aldrig spelat någon mer kuperad, ingen med par 65 (par 72 är det normala) och ingen med hela nio par 3-hål. Den här resan innebär många nya erfarenheter kan man säga.

Banan hade avstånd i yards, men en medspelare hade kikare och stod för support med avstånd i meter. Ett struket (jag gick i vattnet på ett par 3) och fyra par. Men bara för att det är så många par 3:or på Two Eagles innebär det inte att det var superenkelt och antalet extraslag var färre än normalt. Det var stor variation på längden på par 3-hålen. En del korta och en del lite längre så jag fick använda många olika klubbor.

Planen är att spela Two Eagles på måndag igen, men det är helgdag här då – BC Day (British Columbia Day) – och det är mycket bokat, men en del hoppar ju av sina bokningar så jag ska nog kunna få en plats. Från kl 10 fanns det plats när jag kollade med shopen när jag var klar med dagens runda.

I morgon är tanken Shannon Lake och på tisdag blir det nog Kelowna Springs. Det var den bana som medspelarna rekommenderade i de närmaste omgivningarna om jag vill vidga mina vyer.

Nu ska jag äta och idag serverar jag mig själv färsk tonfisk och wokade grönsaker. Jag var i fiskaffären och handlade. Fick tips av dagens bansällskap och stället låg på vägen hem så det var enkelt att pipa in och shoppa loss.

Efter maten vill Liam åka till Two Eagles för att slå bollar och på det sade jag ok. Just nu är han och Eva ute och jagar Pokémon.

Ikväll ska jag på bio – jag har dock inte bestämt vilken film jag ska se. Antingen Bad Moms eller Jason Bourne.

Kommentera

