Invandring till anhörig?

Har de anhöriginvandring här? Jag kanske skulle dra mig tillbaka hit när jag slutar jobba? Allvarligt talat, det är så fint i Okanagan Valley att ögonen trillar ur sina hålor hela tiden!

Det blev ingen morgonpromenad. Det blev istället en löprunda på 32 minuter nere vid Gellatly Bay Aquatic Park – The Docks av lokalbefolkningen – där vi hade kvällsbad som aktivitet igår. Området är så genomtänkt, rent och snyggt och med utsikten man har framför näsan är man glad att man lever.

Nu på morgonen städades stranden inför dagens övningar. Först körde en maskin och krattade sanden och sedan gick en man efter med detektor. Antar att folk tappar en del i sanden och det är ju snällt att man försöker hjälpa dem med förkomna saker.

Nu måste jag skynda mig. Dusch, frukost och sedan snitslad bana till biluthyrningsfirman där jag ska förlänga bilhyran tills på tisdag kl 17 – jag hoppas verkligen att det går – och sedan kör jag upp till Shannon Lakes golfklubb för att se hur det ser ut där. Another stunning view antar jag.

Liam ska på utflykt med en kompis och hans familj idag, men framåt kvällen har jag tänkt att vi ska besöka 18 Greens, något vi talat om i flera år, men inte kommit till skott med – allt för att samla på gemenskap och erfarenhet. Efter det blir det nog kvällsbad vid The Docks igen och då vill Liam att jag också ska hoppa från piren. Vi får se om moster är en hare.

Kommentera

